cheerier مدیریت گلخانه کشاورزی اصفهان

cheerier: مدیریت گلخانه کشاورزی اصفهان توزیع کارت زرد گلخانه داران فعال نجف آباد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مرزشکنی دلا‌ر با ریز معاملات

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ دلار در روزهای نیمه تعطیل ابتدایی سال ۹۷ از مرز ۵ هزار تومان عبور کرد. البته مرزشکنی شاخص ارزی با معاملات بسیار محدود و تحرکات بازیگران

مرزشکنی دلا‌ر با ریز معاملات

مرزشکنی دلا ر با ریز معاملات

عبارات مهم : بازار

تکرار الگوی نوروزی در بورس

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ دلار در روزهای نیمه تعطیل ابتدایی سال ۹۷ از مرز ۵ هزار تومان عبور کرد. البته مرزشکنی شاخص ارزی با معاملات بسیار محدود و تحرکات بازیگران غیررسمی صورت گرفت. جوسازی این دسته موجب شد دامنه نوسانات در روزهای ابتدایی فروردین ماه به حدود ۶ درصد برسد. این در حالی بود که در همین بازه زمانی در سال ۹۶ میزان تغییرات قیمت حدود ۶ دهم درصد بود. در بازار موازی، شاخص کل بورس الگوی نوروزی خود را تکرار کرد و بازدهی مثبت هفت دهم درصدی را ثبت کرد. بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در ۲۰ سال گذشته در ایام عید ۱۸ بار بازدهی مثبت را تجربه کرده است.

در نخستین روز کاری سال جدید، قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومانی عبور کرد. عبور قیمت شاخص ارزی در شرایطی رخ داد که حجم معاملات در بازار بسیار پایین بود. به گفته فعالان، روز یکشنبه پنجم فروردین، قیمت دلار در ابتدای روز در حوالی محدوده ۴ هزار و ۹۳۰ تومان قرار داشت و کمتر کسی تمایلی به خرید و فروش داشت. به گفته چند تن از فعالان، نخستین معامله سال تازه در حجم بیست هزارتایی بود و با قیمت ۴هزار و ۹۳۵ تومان صورت گرفت. بعد از این معامله قیمت به سرعت در مسیر افزایشی قرار داده شد و شاید با کمتر از ۱۰ معامله به آستانه مرز ۵هزار تومانی رسید. با رسیدن به این مرز، قیمت در ساعات انتهای روز با عبور از مرز ۵هزار تومانی به قیمت ۵ هزار و ۲۰ تومان رسید. در ادامه روزهای کم معامله فروردین ماه، قیمت دلار در کانال ۵هزار تومانی باقی ماند و بعضا با جوسازی معامله گران تا آستانه سطح ۵ هزار و ۱۰۰ تومانی نیز اوج رفت. درنهایت روز پنج شنبه نهم فروردین ماه، دلار با قیمت ۵ هزار و ۹۰ تومان به کار خود آخر داد. دلار در تعطیلات امسال نزدیک به ۳۰۰ تومان نسبت به انتهای اسفند ۹۶ گران شد.

مرزشکنی دلا‌ر با ریز معاملات

این عنوان نشان دهنده آن است که میزان دامنه نوسانات شاخص ارزی در امسال در حدود ۶ درصد بوده هست. این در حالی است که در تعطیلات نوروزی سال گذشته میزان تغییرات بسیار محدودتر بود. دلار که در انتهای اسفند ۹۵ به عدد ۳ هزار و ۷۷۵ رسیده بود، در تعطیلات سال ۹۶ در بازه محدود ۳هزار و ۷۸۵ تا ۳ هزار و ۸۱۰تومان نوسان کرده بود؛ میزان تغییرات در آن مقطع از سال تنها در حدود ۶دهم درصد بود. در تصویر العمل به رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار داده شد و وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.

سکه پیش از تعطیلات در کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. در نخستین روز کاری فروردین ماه، فعالان بازار قیمت های متغیری را جهت سکه تمام بیان کردند و قیمت این فلز گرانبها را بین یک میلیون و ۶۸۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کردند. بعد از پنجمین روز فروردین ماه، زیاد معامله گران عنوان کردند که سکه بالای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باقی مانده هست. روز پنج شنبه آخرین قیمت سکه در بازار آزاد به یک میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسید که حدود ۱۱۰ هزار تومان بالاتر از بهای این فلز گرانبها در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته بود.

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ دلار در روزهای نیمه تعطیل ابتدایی سال ۹۷ از مرز ۵ هزار تومان عبور کرد. البته مرزشکنی شاخص ارزی با معاملات بسیار محدود و تحرکات بازیگران

عوامل موثر در رشد دلار

به گفته فعالان، یکی از بااهمیت ترین عواملی که در مرزشکنی دلار در سال تازه موثر بود، به انتظارات معامله گران بازمی گشت. به باور یکی از بازیگران ارزی، در روزهای ابتدایی سال جدید، اخباری منتشر شد که احتمال خروج آمریکا از برجام را بالاتر برد. در این شرایط، بخشی از معامله گران با جوسازی اطراف چنین احتمالاتی خریدهای خود را بالاتر بردند. در کنار این، در روزهای ابتدایی سال صرافی های آزاد فعالیت چندانی در بازار نداشتند و زیاد به تعطیلات رفته بودند. در چنین شرایطی، دست اوج را در بازار معامله گران غیررسمی داشتند.

آنها نیز با معاملات معدودی توانستند قیمت دلار را از مرز ۵ هزار تومانی اوج ببرند. همچنین اوج رفتن قیمت دلار در شهرهای مرزی و رشد قیمت حواله درهم نیز در زیاد کردن قیمت های بازار داخلی موثر بود. همسو با رشد قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت این ارز در سامانه سنا نیز رشد کرد؛ به طوری که با خروج از کانال ۴ هزار و ۷۰۰ تومانی به میانه کانال ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. البته در روزهای ابتدایی کاری فروردین ماه، عرضه خاصی در بازار وجود نداشت. به گفته یکی از فعالان بازار، زیاد صرافی های رسمی به تعطیلات رفته بودند و بازیگر رسمی وجود نداشت که ارزی را از بازیگران بازارساز تهیه کند.

مرزشکنی دلا‌ر با ریز معاملات

ارزیابی حرکت دلار

به گفته فعالان، انتظارات ارزی بااهمیت ترین عاملی است که می تواند جهت قیمت دلار در بازار را تعیین کند. در این میان، چند متغیر مهم در شرایط فعلی به نظر می رسد انتظارات معامله گران بازار را شکل می دهند.

اولین متغیر تنش های سیاسی است که توجه بعضی معامله گران را به خود معطوف کرده هست. به گفته یکی از بازیگران ارزی، تنش های اخیر میان عربستان و کشور عزیزمان ایران و زیاد کردن احتمال خروج آمریکا از برجام دو نمونه از پرسشها سیاسی است که می تواند انتظارات را در بازار تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، یکی از نشانه های توجه معامله گران به تنش های سیاسی، پرتاب موشک به سوی عربستان و خریدهای تسلیحاتی این کشور بود که با جوسازی بعضی بازیگران در بازار داخلی مواجه شد؛ هر چند اثرات آن پایدار نبود. به گفته بعضی فعالان، بازار در سال تازه به نظر می رسد به اخبار حساس تر شده است هست. در کنار این، پرسشها در مبادلات درهمی دیگر موضوعی است که از نظر فعالان توانایی جابه جایی قیمت ها را دارد. اوج رفتن ارزش دلار در کشورهای همسایه دیگر متغیری است که می تواند قیمت ها را دچار افزایش یا کم کردن کند. در این میان، متغیر دیگری که می تواند به رشد قیمت یاری کند و بازار را با هیجان مواجه کند، عرضه ارزان بازیگران بازارساز خواهد بود. سیاستی که در انتهای سال گذشته بازار را با زیاد کردن مازاد تقاضا مواجه کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ دلار در روزهای نیمه تعطیل ابتدایی سال ۹۷ از مرز ۵ هزار تومان عبور کرد. البته مرزشکنی شاخص ارزی با معاملات بسیار محدود و تحرکات بازیگران

پیغام سیف به بازار

با عبور دلار از مرز ۵ هزار تومان، مدیر کل بانک مرکزی در مورد تحولات بازار ارز یک یادداشت تلگرامی منتشر کرد. در بخشی از این یادداشت ولی الله سیف به بحث مهمی اشاره کرد و آن این بود که با وجود تعدیل قیمت دلار در چند وقت اخیر، تورم تک رقمی ماند. توصیه اول این صحبت آن بود که تغییرات دلار به صورت تعدیل قیمت در نظر گرفته شده است هست. این در حالی است که در گذشته زیاد بر هیجانی بودن تغییرات تاکید می شد. توصیه دوم مهم صحبت مدیر کل آن بود که با وجود تغییرات قیمت دلار، این تغییرات به شکلی نبود که قیمت تورم را متاثر کند. حال آنکه در گذشته عده زیادی تاکید داشتند که رشد قیمت ارز به زیاد کردن سطوح متفاوت قیمتی منجر خواهد شد.رئیس کل در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد، تراز ارزی کشور در اوضاع مناسبی است و بر مبنای روند متغیرهای بنیادین، مسیر بلندمدت بازار دچار عدم تعادل و کسری نخواهد بود. ولی همه تقاضای امروز بازار ناشی از مصارف واقعی نبوده و انتظارات نقش مهمی ایفا می کند؛ بنابراین حساسیت زیادی به تحولات غیراقتصادی وجود دارد و عملا نوسانات کوتاه مدت بازار را این بخش از تقاضا شکل می دهد.

مرزشکنی دلا‌ر با ریز معاملات

طرح کمیسیون اقتصادی جهت قیمت ارز

در آخرین تحولات ارزی، سیده فاطمه حسینی مسوول کمیته ساماندهی قیمت ارز در مجلس با انتقاد از زیاد کردن قیمت ارز در تعطیلات نوروز والتهابات ناشی از نوسانات چندماهه اخیر در این بازار، از ورود مجلس به این عنوان با تدوین یک طرح خبر داد. به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، این طرح با قید دوفوریت تدوین شده است و بعد از تعطیلات نوروزی به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود. این نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس راجع به شرح این طرح گفت: طرح یادشده در سه محور ساماندهی صرافی ها، جذب سرمایه های سرگردان ارزی و زمینه سازی مورد نیاز جهت براق سازی مبادلات ارزی تدوین شده است است.

این نماینده مجلس گفت که در طرح ساماندهی بازار ارز تلاش بر این است که خلأهای قانونی موجود و موثر در زیاد کردن التهاب و نوسانات این بازار کم کردن یابد و بسترهای نابسامانی در این بازار کم کردن پیدا کند. فاطمه حسینی تاکید کرد که طرح یادشده در جهت کم کردن التهابات بازار ارز، جذب سرمایه های ارزی و ایجاد ثبات در این بازار جهت اصلاح شرایط اقتصادی کشور و مردم تدوین شده است است.

واژه های کلیدی: بازار | فروردین ماه | تعطیلات نوروز | تعطیلات نوروزی | شنبه پنجم فروردین | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه